week 8 & 9 | Ometepe

He Iedereen,

Een korte laatste update uit Nicaragua, over 4daagjes vertrekt mijn vliegtuig terug naar huis.
Dubbele gevoelens, blij iedereen weer te gaan zien en mijn bruin kleurtje te showen en alle verhalen en fotos te vertellen en te tonen. Maar ook een traantje om de kids die ik ga missen, om de mensen hier, om de heerlijke vrijwilligers. Het afscheid was begonnen met de Engelse ladie, daarna een top nederlandse meid vertrokken naar colombia, ik ben de volgende, 5dagen later gaat er nog eentje vertrekken en een andere verhuizen naar managua. Het einde van een tijdperk vol heerlijke vrijwilligers die hier al een hele tijd zitten. Perfect timing for me to go home and to say goodbye to the life here.

Het is bijna 2 weken geleden en er is een hoop gebeurd. Er is dus een nieuwe meid hier, een jonge amerikaanse. En vorig weekend was het na het harde werken van het festival en een droomweek met de kids. Vol dromenvangers, wensbomen, illusie landschappen en een griezelfilm inclusief geschilderde gezichten, moeten we hier echt weg. Moeten we echt de kids achterlaten en moeten we ze niet meer zien groeien. Zo snel die 2 maanden, zo groot ineens die kids en wat een inzet, plezier en gezelligheid brengen ze hier naar toe en geven ze ook aan ons.

Het was weer eens tijd om een weekendje weg te gaan. Dit keer, de laatste keer, naar ometepe. Een eiland bestaande uit 2 vulkanen, waarvan eentje actief in het grote zoet water meer.Weer die bus op en na een uurtje op de boot, maar een taxi genomen op het eiland, want de bussen daar zijn echt niet veel voorkomend. Heerlijke relaxt, groen en zen weekend vol wilde apen. Alles organisch en prachtige omgeving. Mooie uitzichten over het meer met vulkanen op de achtergrond. Een hoop gegieber en veel foto’s waren het resultaat.

En niet dat ik bijgelovig ben in bijzonder helende waters maar dit was wel heel bijzonder. Er zijn daar natuurlijk bronnen (ojo de agua) waar we natuurlijk heerlijk hebben gezwommen. En na het jungle avontuur van een paar weken geleden zat ik onder de beten van beestjes en ik kan daar natuurlijk niet afblijven en het was geen gezicht die benen onder de beten. En wonder boven wonder stap het water uit en weg zijn ze, alles terug mooi glad en fijn. Oke niet helemaal zo maar wel de volgende dag! En ik meen het serieus.

Voor de rest dit keer geen zware klim naar een top van een vulkaan maar een zware kayakrit in het wilde water met wind. En wat ging dat toch weer goed, we gingen zo snel vooruit en het was lekker zo op het water in dat bootje. Voor de eerste 10minuten en toen kwam de wind en kwamen we niet meer vooruit alleen nog maar achteruit door de wind. En we waren doodop, gelukkig een reddingsteam dat ons mee nam. Ja kayaks zijn niet mijn ding zoals een aantal weten uit ervaring.

Het was dus lekker genieten en meteen erna nog door naar het strand, want da kleurtje van mij was nog ver te zoeken. Maar na 4 dagen zon zee strand, een tsunamie alarm oefening met militairen op het strand en alleen maar spaans om me heen, een heel dik boek, facebook berichtjes van de kids en lots of fish and juice bij El Timon, ben ik nu terug in het Atelier met een kleurtje waar zelfs een aantal locals jaloers op zijn. Nu maar hopen dat hij er nog eventjes op blijft dat ik jullie jaloers kan maken.

Mijn laatste weekend is aangebroken, na een heerlijk feestje gisteren vandaag opruimen voor de nieuwe gasten morgen en dan zondag nog een barbecue en tijd om in te pakken, de laatste souveniertjes te shoppen en nog een lesje met de kids. Wat ga ik ze missen, als iemand een tip heeft hoe ik die kids mee kan nemen, of in elk geval toch eentje, let me know! Niet om eng over te komen hoor, maar ze zijn zo ontzettend lief.

Nou dit was het dan bijna, mijn avontuur is bijna afgelopen, ik ben een ervaring rijker en ik ga nog genieten van de laatste dagen en me voorbereiden op de lange vlucht,  Tot snel iedereen!

Abrazo! x

Geef een reactie

